ZŠ Štefánikova Hradec Králové 

  NAŠE ŠKOLA 
      .o škole
      .kontakty
      .ke stažení
      .školní časopis
      .klub přátel
      .školská rada
      .aktuality
      .diskuse
      .úřední deska
      .prohlídka školy

  ŠPP 
      .o pracovišti
      .psycholog školy
      .metodik prevence
      .výchovný poradce
      .speciální pedagog

  BAKALÁŘI 
      .rozvrhy hodin
      .suplování
      .elektronická ŽK

  KALENDÁŘ 
      .plán roku
      .školní události
      .přehled akcí

  SIRS 
      .rezervační systém
      .zápis kroužků
      .zápis do 1. tříd

  NAŠE JÍDELNA 
      .stravování
      .jídelníček
      .objednávání

  NAŠE DRUŽINA 
      .o družině
      .oddělení
      .aktuality
      .dokumenty
      .kroužky
      .fotografie
      .plánované akce
      .projekty

  WEB APLIKACE 
      .Office365
 Školní mléko / Ovoce do škol
Dnes je 8.10.2024 @ 10:08
Zobrazeno: 9436886x

ZŠ ŠTEFÁNIKOVA HK
ulice Štefánikova 566, 50011 Hradec Králové

[Nepřihlášen

ART AND ENVIRONMENT - COMENIUS PROJECT


   
MULTIMEDIÁLNÍ GALERIE PROJEKTU


 

 

 

Comenius je mezinárodní grantový projekt, který na naší škole probíhá od září 2009 do června 2011.

 

Naše partnerské školy jsou:
Bures CEVC Primary School, Egland  (Základní škola v Bures – Anglie)
CEIP MOZART Primary School, ALCALA DE HENARES, Spain (Základní škola v Alkalá de Henares, Španělsko)

 

 

 {#emotions_dlg.ok} ZŠ Štefánikova - prezentace                                           {#emotions_dlg.ok} Bures CVEC Primary school - film

 

 

 

Cíle projektu:

 

  1. Zvýšit povědomí dětí o různém životním prostředí partnerských škol a vážit si ho
  2. Umožnit dětem vážit si a oceňovat jejich vlastní životní prostředí
  3. Porovnávat různá životní prostředí
  4. Prozkoumat nové a tvořivé cesty pro to, jak se o životní prostředí starat a zlepšovat ho
  5. Vyměňovat si a sdílet nápady jednotlivých škol, jak zlepšit jejich vlastní životní prostředí
  6. Pomoci dětem pochopit, že „malé akce mohou udělat velké změny ve světě“
  7. Vytvořit a sdílet eco pravidla
  8. Rozvinout nebo zvýšit u dětí „pozorovací gramotnost“, což přispěje k tomu, aby si vážili umění a pomocí umění jim přiblížit problematiku životního prostředí
  9. Pomoci dětem rozvinout jejich umělecké schopnosti, kterých potom využijí k vlastní tvorbě

_____________________________________________________________________________

               

 

                          Pracovní schůzka ve Španělsku

                                22.11. - 26.11. 2009

   Náš projekt Art and the Environment probíhá v etapách. Na pracovních schůzkách jsou vždy zhodnoceny úkoly etapy minulé a podrobně naplánována etapa další. První pracovní schůzka se konala v listopadu v Alcalá de Henares ve Španělsku. Úkolem pro toto setkání bylo přivézt návrhy loga našeho projektu. Na české škole proběhla soutěž o nejlepší logo. Po dlouhém rozhodování bylo vybráno několik návrhů, které jsme předložili kolegům. Všechny návrhy byly moc hezké a vypovídaly o obsahu projektu, proto bylo velmi těžké ukázat jen na jeden. Nakonec jsme se dohodli, že výsledné logo bude kombinací českého a španělského návrhu. Ze španělského byly vzaty postavičky s draky v barvách vlajek a z českého byl potom  použit námět palety  a obrázky na oblečení dětí. Vzniklo opravdu krásné logo, které je výsledkem práce dětí.

   Vzniklo opravdu krásné logo, které je výsledkem práce dětí. Dalším úkolem bylo přivézt prezentaci nebo krátký film o škole, hudební CD s typickou hudbou a kolekci obrázků nebo věcí,  které by dětem v partnerských školách přiblížily oslavu Vánoc dané země. Naše 3.A ještě nazpívala a natočila píseň Okolo Hradce. Tyto materiály jsme si na schůzce vyměnili a po návratu shlédli s dětmi.  Dále jsme vytvořili ekologický dotazník pro děti, který bude vypovídat o ekologickém povědomí dětí.

   Na této schůzce jsme se také blíže seznámili s prostředím španělské školy a širším okolím místa, kde je tato škola umístěna.

  

 

{#emotions_dlg.ok}  návštěva španělské školy

{#emotions_dlg.ok} práce na úkolech projektu 

{#emotions_dlg.ok} logo - české návrhy

 

Výtvarná exkurze „Za Olbramem Zoubkem“  1

V úterý 21.9.2010 navštívilo 71 žáků naší školy v rámci mezinárodního projektu Comenius

 

Litomyšl. Pro dané téma -  Umělec vystavující svá díla v přírodě – jsme vybrali sochaře Olbrama Zoubka, který se význačně podílel na rekonstrukci litomyšlského zámku(památka UNESCO) a dnes v jeho sklepeních vystavuje přes 70 soch v nadživotní velikosti.

Děti pilně vyplňovaly pracovní listy a fotografovaly se mezi sochami. Poučili jsme se při vypravování v galerii Lara na Smetanově náměstí a za krásného počasí jsme výtvarnou exkurzi zakončili v klášterních zahradách, kde zájemci o výtvarné umění a historii odpočívali pod dohledem dalších Zoubkových soch.

Ostatní žáci plnili výtvarné úkoly ve škole a někteří se  pod vedením zkušených pedagogů  vydali na Velké náměstí,aby si u Klicperova divadla prohlédli sochu mistra v našem městě. Na tuto exkurzi bude navazovat vlastní výtvarné tvoření a vybraní žáci navštíví 7.10.2010 ateliér Olbrama Zoubka v Praze.

{#emotions_dlg.rulez}   fotky                                                                                                      {#emotions_dlg.lol} živé sochy

                                  {#emotions_dlg.agent}  cesta autobusem

 

 

Výtvarná exkurze „Za Olbramem Zoubkem“  2

V rámci mezinárodního projektu Comenius  navštívilo ve čtvrtek 7.10. 2010 40 vybraných  žáků ze  3. až  8. ročníků  ateliér známého sochaře Olbrama Zoubka. Mistr děti přijal velmi přívětivě a odpovídal na jejich zvídavé dotazy. Malí zájemci o výtvarné umění se především dozvěděli, jak se tvoří socha, proč ho rodiče pojmenovali Olbram, že se ve škole výborně učil, kdy se rozhodl být sochařem a jak vytvořil posmrtnou masku Jana Palacha. Prozradil jim i kouzlo se zlatem. Se zájmem si prohlížel výtvory žáků a zajímal se, jak pracovali.

Zkušenosti předáme  partnerským školám ve Španělsku a Anglii.

{#emotions_dlg.rulez}    fotky
 

                   

 

 

                    Mám rád místo, kde žiji

 

Hlavním úkolem druhého období bylo vytvořit pohlednice na téma „Mám rád/a místo, kde žiji.“ („I love where I live“), což byl současně i název prvního tématického dne. Děti kreslily svá oblíbená místa v místě bydliště a psaly krátký text ke svému obrázku. Z některých prací jsme vytvořili výstavu v prostorách školy, jiné jsme s učiteli partnerských škol vyměnili za práce jejich dětí.

pohlednice         1               2                 3                 4

 

                                        nástěnky a výstavky prací

 

 

    Umělecká díla z recyklovatelných materiálů

 

   Třetí schůzka proběhla v květnu 2010 ve Velké Británii. Úkolem pro tuto etapu bylo zamyslet se nad využitím recyklovatelných materiálů pro tvorbu uměleckých děl. Pod vedením našich učitelů děti vytvořily mnoho pěkných prací – obrazy, sochy. Nejlepší práce jsme vezli s sebou a ve škole v Bures byla vytvořena společná výstava, kterou si tamní děti mohly hned prohlédnout. Zde také proběhl druhý tématický den „Sharing the Planet“. Studenti z recyklovatelných materiálů vytvářeli různé věci užitečné pro přírodu – krmítka pro ptáky, úkryty pro hmyz apod.

 

 

Krtek ve Španělsku a Anglii

 

  Protože se Krteček ve svých příbězích často stará o přírodu a životní prostředí, byl zvolen jako maskot pro náš projekt. Do partnerských škol jsme dovezli DVD a knihy s jeho příběhy, aby se děti v partnerských zemích mohly s touto postavičkou seznámit. samy potom na motivy této postavičky vymyslely vlastní příběhy o tom, jak se správně starat o přírodu.

 

 

 

 Zásady ochrany osobních dat pro základní škola Štefánikova Hradec Králové vytvořil MasterII(c), EMUX(r) desing v2.1, active code by VLKCo, s.r.o.